HomeHome  KKKKKK  OtsiOtsi  Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri  KasutajagrupidKasutajagrupid  RegistreeriRegistreeri  Logi sisseLogi sisse  

Share | 
 

 Hot rod vs street rod

Vaata eelmist teemat Vaata järgmist teemat Go down 
AutorTeade
RockinBandit

avatar

Postituste arv : 4
Asukoht : Lõunaosariigid
Registration date : 14/03/2009

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Laup Märts 14, 2009 2:32 pm

Väike täpsustus! Venelaste poolt tehtud hõbedane auto on kõikide väliste märkide järgi StreetRod mitte HotRod!
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.rockabillyfoorum.forumotion.com
Ri-Q



Postituste arv : 13
Registration date : 14/02/2009

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Esm Märts 23, 2009 8:20 pm

RockinBandit kirjutas:
Väike täpsustus! Venelaste poolt tehtud hõbedane auto on kõikide väliste märkide järgi StreetRod mitte HotRod!
Palun selgita lähemalt, mis sunnib teda SR mitte HR olema?
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
altraditional

avatar

Postituste arv : 163
Asukoht : Tln
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Püh Märts 29, 2009 6:08 pm

Velg, metallikvärv, mootori valik. Puhtal kujul Hot Rod on kindlasti klassikalise tehnikaga, ning ka ilma poritiibadeta. Põhimõtteliselt kui võtta, et on skaala mille ühes otsas on Hot Rod ja teises otsas Street rod, siis see kaldub oma detailide poolest Streedi poolele. Loomulikult on see kõik subjektiivne ja vaieldav, kuid ka esmapilk ütleb palju. Kui auto näeb välja nagu oleks ehitatud 50-60datel, siis on Hotrod, kuid kui jääb mulje et 80datel ja hiljem, siis street. Midagi taolist.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Ri-Q



Postituste arv : 13
Registration date : 14/02/2009

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Teis Märts 31, 2009 3:48 pm

altraditional kirjutas:
Velg, metallikvärv, mootori valik. Puhtal kujul Hot Rod on kindlasti klassikalise tehnikaga, ning ka ilma poritiibadeta. Põhimõtteliselt kui võtta, et on skaala mille ühes otsas on Hot Rod ja teises otsas Street rod, siis see kaldub oma detailide poolest Streedi poolele. Loomulikult on see kõik subjektiivne ja vaieldav, kuid ka esmapilk ütleb palju. Kui auto näeb välja nagu oleks ehitatud 50-60datel, siis on Hotrod, kuid kui jääb mulje et 80datel ja hiljem, siis street. Midagi taolist.
Põhimõtteliselt olen täiesti nõus, kuigi sellist selget skaalat ette ei kujuta juba ainuüksi sellepärast, et minu arust muutub kogu roddindus veel korda kaks subjektiivsemaks kui see väljub n-ö USA kultuuriruumist (streedi ja hoti vahe on niigi roppsubjektiivne. Mõnele on veel puhtad stiilid vastuvõetamatud jms). Mulle tundub, et enamik selliseid "et oleks vähegi" rodiprojekte ei allu üldse jaotamisele ja mõnes mõttes on tegemist erikategooriaga. Korraks vaatasin seda lehte ja näib, et seal on kasutatud rohkesti kõikvõimalikke teiste autode juppe ning ka mootor pole originaal. Tiivad minu arust sõltuvad ikkagi aluskerest ja on ju USA-s küll n-ö täiesti üheselt mõistetavaid hot rode tiibadega - 30-ndate Fordid jms, või mida Sa silmas pidasid?
Seal lehel on mingi stiilide iseloomustus ka - seega nad on nendest vahedest ise ka teadlikud, kuid vähemalt pealkirjas kasutavad nad hot rodi nime. Vist võtavad nad ise seda hot rodina.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
RockinBandit

avatar

Postituste arv : 4
Asukoht : Lõunaosariigid
Registration date : 14/03/2009

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Kolm Apr 01, 2009 7:42 am

Nagu üks USA Hot Rodi ehitaja Jimmy Shine ütles kunagi : Hot Rod on tõeline ja Street Rod pole. Hot Rodindusega kaasneb ka elustiil ja kultuur. Street Rodi mehed veavad oma kätetöö treileriga näitustele jne. teistele näitamiseks. Street Rodiga nad sõita ei armasta sest auto värvile võib ju teelt lendav kivike kriimu tekitada jne. Hot Rodi meeste puhul selliseid asju ei tähelda.
Minu arusaamist mööda õigel Hot Rodil ei ole poritiibu, üldjuhul ka mootorit ei varjata, vähemalt külgedelt. Hot Rod näeb üldiselt ikka välja nagu vana auto millele on katuse choppamise ja muude detailidega isikupärane välimus antud. Street Rod seevastu on nagu vana kesta peale uue auto ehitamine, ehk siis kasutades ka kõike kaasaegset tehnikat, elektroonikat jne. Kaudselt võib ju PT Cruiserit ja HHR ka Streetrodi laadseks pidada. Uus auto vana välimusega või siis kergelt vana autot meenutav.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.rockabillyfoorum.forumotion.com
Ri-Q



Postituste arv : 13
Registration date : 14/02/2009

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Kolm Apr 01, 2009 6:01 pm

Minu meelest on antud küsimuse puhul oluline asjaolu, et hotid jagunevad allliikideks (classic, rat jne, mis üksteisest on juba päris erinevad), aga streeti ei ole ja ilmselt ei hakkagi keegi jaotama.
Teine asi - IMHO on rodindus ajas ja kultuuris muutuv nähtus. Sestap tundub mulle, et seda algupärast rodi ei ole enam praktiliselt üldse. Vahet ei ole, kas rod, street või custom - mida vanemaks tehnika saab, seda kõrgemaks hinnad muutuvad ja masinaid hoitakse nagu pärliterasid.
Ühe vaatenurga järgi võiks algupärane rodik olla peamiselt mootori-keskne ja võiks pigem lahtine olla. Kui leiti, et tiivad annavad kiiruses juurde, siis hakati neid ju üsna agaralt kasutama.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
altraditional

avatar

Postituste arv : 163
Asukoht : Tln
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Püh Apr 05, 2009 6:56 pm

Millised tiivad annavad kiiruses juurde?

Loomulikult on rodindus ja custom culture ajas muutuv ja arenev nähtus. Aga see ei tähenda et mõiste Hot Rod kitsamas tähenduses painduma peaks. Lihtsalt et mida vanemaks autod ja detailid jäävad, seda raskem on seda saavutada. Hot rodi mõsitet kasutatakse nii üldnimetajana, mille alla kuuluvad kõik teised alaliigid, kui ka sellesama alaliigina, kitsa konkreetse tähendusega. Võrdlev näide:
Hot rod - Street rod, rat rod, hot rod jne
Chrysler (as motor corporation) - Dodge, plymouth, chrysler jne

Kus sama nimi on nii üldnimetaja kui ka alaliik.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Ri-Q



Postituste arv : 13
Registration date : 14/02/2009

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Teis Apr 07, 2009 5:14 pm

altraditional kirjutas:
Millised tiivad annavad kiiruses juurde?

Loomulikult on rodindus ja custom culture ajas muutuv ja arenev nähtus. Aga see ei tähenda et mõiste Hot Rod kitsamas tähenduses painduma peaks. Lihtsalt et mida vanemaks autod ja detailid jäävad, seda raskem on seda saavutada. Hot rodi mõsitet kasutatakse nii üldnimetajana, mille alla kuuluvad kõik teised alaliigid, kui ka sellesama alaliigina, kitsa konkreetse tähendusega. Võrdlev näide:
Hot rod - Street rod, rat rod, hot rod jne
Chrysler (as motor corporation) - Dodge, plymouth, chrysler jne

Kus sama nimi on nii üldnimetaja kui ka alaliik.

Al, seda mõtlen minagi, kuid ülalt lugedes võib kergesti tekkida mõte, et street rod on vana kooli "tõeliste" rodderite jaoks midagi võõrast ja peaaegu et vaenulikku. Teine asi - tiivad? Mis stiili alla siis enamus 1935+ rode kuulub kui nad hot rodid kitsamas tähenduses pole ja street rodid ka mitte. Siis hakatigi tiibu ja astmelaudu autodel kasutama e toorik määrab siiski projekti üldolemuse. Hiljem muutusid just sellised autod populaarseteks ja neid on ka rohkem saada. Kolmas asi - kui palju määrab roddinduses inimaspekt (kõik muu valdkonda iseloomustav - ülal tuuakse iseloomustajana sisse hotrodderi ja streetrodderi mõttemaailmade vahe - võiks sel pikemalt peatuda) ja tehnika või milline nende suhe on?
Üldiselt tuleks teema kõvasti kasuks, kui te annaksite täpsed definitsioonid ka. Minule on jäänud mulje, et kuna tegemist on loomingulise valdkonnaga, siis midagi kindlat väita on üpris kitsal palgil jõe ületamise sarnast.
Ja mis need ülejäänud stiilid üldnimetaja all on?
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
altraditional

avatar

Postituste arv : 163
Asukoht : Tln
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Kolm Apr 08, 2009 8:34 am

Ri-Q kirjutas:
Mis stiili alla siis enamus 1935+ rode kuulub kui nad hot rodid kitsamas tähenduses pole ja street rodid ka mitte. Siis hakatigi tiibu ja astmelaudu autodel kasutama e toorik määrab siiski projekti üldolemuse.

Vana liigituse järgi on see nimetus Custom. Kogu see tiibade ja astmelaudade värk viibki need rodist kaugemale.

Sellist fat fendered masinat ei pidanud 50datel keegi Hot Rodiks, see oli lihtsalt 15 aastat vana auto siis. Või ilusti tehtult oli custom.





Hot rod oli ikkagi vana väike kerge kere, minimaalsete lisadega:
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
A89

avatar

Postituste arv : 23
Registration date : 09/12/2008

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Kolm Apr 08, 2009 9:18 am

http://pilt.delfi.ee/show_original/3807017 See auto on siis pigem custom kui rod?


Viimati muutis seda A89 (Kolm Apr 08, 2009 10:25 am). Kokku muudetud 2 korda
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
altraditional

avatar

Postituste arv : 163
Asukoht : Tln
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Kolm Apr 08, 2009 9:52 am

See ei ole traditsiooniline rod, vaid kaldub streeti poolele. Konditsioneer sees ja puha.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Ri-Q



Postituste arv : 13
Registration date : 14/02/2009

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Kolm Apr 08, 2009 3:22 pm

altraditional kirjutas:
[
Vana liigituse järgi on see nimetus Custom. Kogu see tiibade ja astmelaudade värk viibki need rodist kaugemale.

Sellist fat fendered masinat ei pidanud 50datel keegi Hot Rodiks, see oli lihtsalt 15 aastat vana auto siis. Või ilusti tehtult oli custom.



Hot rod oli ikkagi vana väike kerge kere, minimaalsete lisadega:

Enne sai räägitud inimese (kultuuri ja ühiskonna) ning tehnika osakaalust roddingu-kultuuris. Siinkohal võiks sellest uuesti juttu teha seotuna asjaoluga, et esimesed rodderid oleksid ilmselt vägagi tahtnud uute autodega sõita, kuid selleks polnud raha. St, oluline ei olnud tehnika vanadus või eripära (I-sed rodid olidki pmst I-sed massiautod) vaid pigem sotsiaalsed jm põhjused. Algne rod on täielik romulaauto. Kui roddindus hakkas kandepinda omandama, siis loomulikult ta põlistas vanasid traditsioone.
Ja need esimesed, tõelised rodid, olid ikkagi kiirusele orienteeritud masinad. Seepärast on tõeline rod 1-istmeline. Korralik chop, kerge kaal, hiljem aerodünaamika-asjad olid praktilised ja isegi hädavajalikud, mitte kindlast välimusetaotlusest tingitud. Uued, voolujoonelised kered olid raskemad ja juba seetõttu vastuvõetamatud.
Iseasi on ju see, et roddindust on parktiliselt olnud poolsajandi jagu ja teema ei ole veel täiesti settinud. Kogu teooriavärk on ikkagi tagantjärele konstrueeritud ja seda tehakse edasigi. Nt samas küsimuses, kuidas peaks roddindust käsitlema teiste regioonide kontekstis, roddindus pärast plastkerede revolutsiooni, roddindus ja custom. Kui Sa ütled, et "fat fenders" on custom, siis vanasti see oli OK, kuid tänepäeval mõeldakse selle all ikkagi 40-ndaid +, seega on vaja veel mingit eristajat.
Mulle, kui stiilide mugandumise skeemi pooldajale tundub, et kui 80-ndatel fatid popiks muutusid, siis sellest ajast peale on nad ikkagi eeskätt (moodsad rodid). Iseenesest võib ju street rod ka olla ilma tiibadeta, katuseta käru. Lisaks on ju roddindusest välja kasvanud ka drag race, see kultuur on mõjutanud muskelautode liikumist jpm. Ehk olud on vahepeal tohutult muutunud ja need kõik tuleb kuidagi teemaga siduda, aga vana liigitus seda ei näi võimaldavat.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
altraditional

avatar

Postituste arv : 163
Asukoht : Tln
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Kolm Apr 08, 2009 7:06 pm

Üldiselt olen kõige öelduga väga nõus. Väljend Traditional rod tuli palju hiljem kui autod, mida see iseloomustab. Põhimõtteliselt vist samal ajal kui ka streetrodi mõiste.

Kui keegi ütleb et on ehitatud '42 plymouth, siis on vastavates autodes kodus olevad inimesed ei mõtle sellest kui '32 Roadsterist või 50date lõpu tiibadega masinast, vaid meelde tulevad just selle nimetu üleminekuaja kere vormid. Mina ütlen näiteks fat fendered selle aja kohta.

Teemaga midagi uut siduda ei tule. Minu arvates on rod ja alaliigid üsnagi täpsed mõisted, võrreldes näiteks customitega. Keegi ei hakka kunagi sierrasid või muid 80date rahvaautosid rodiks nimetama sellepärast, et nad hiljem piisavalt vanaks saavad ja kõike vana rodiks kutsutakse.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Ri-Q



Postituste arv : 13
Registration date : 14/02/2009

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Püh Apr 12, 2009 7:47 am

altraditional kirjutas:

Kui keegi ütleb et on ehitatud '42 plymouth, siis on vastavates autodes kodus olevad inimesed ei mõtle sellest kui '32 Roadsterist või 50date lõpu tiibadega masinast, vaid meelde tulevad just selle nimetu üleminekuaja kere vormid. Mina ütlen näiteks fat fendered selle aja kohta.

Teemaga midagi uut siduda ei tule. Minu arvates on rod ja alaliigid üsnagi täpsed mõisted, võrreldes näiteks customitega. Keegi ei hakka kunagi sierrasid või muid 80date rahvaautosid rodiks nimetama sellepärast, et nad hiljem piisavalt vanaks saavad ja kõike vana rodiks kutsutakse.
Slender fendered ja fat fendered jaotus on üsna levinud ja aitab hästi selle seltskonna 2 põhisuunda liigitada. Üldiselt autod 35-ndast 48-da a-ni on fatid. Fat-seltskonna kohta võiks öelda ka "suured (või rasked) rodid".
Siiski mulle tundub, et liigitamise osas oleks veel arenguruumi küll. Kasvõi juba seepärast, et valitseb justkui klassikaline (vana=traditsiooniline) arusaam roddindusest ja teine, n-ö avatud, teoreetiline arusaam. Esimest teed propageerivad põhiliselt rodderid, aga vahel unustavad, et algupärased rodid oli väga kirju kamp veidraid masinaid, mis ilmselt tüüpilise, lihtsa ja rattakoobasteta ´32 roadsteri stiilis masinate-eelistajatelegi vastuvõetamatud on.
Võib ju öelda, et algsest roddindusest on tänaseks päevaks kujunenud midagi, mis algselt lausa välistatud oli. Rodid on kõige kallimad masinad üldse, neid ostetakse valmiskujul ja pigem vanade, rahaliselt heal järjel meeste poolt. Püütakse kinni hoida kindlatest stiilidest, selle asemel et panna masinasse iseend ja taotleda originaalsust sest stiilirodid on kõige rohkem väärt. Minu arust on kogu algne roddinduse atmosfäär totaaalselt kaduma läinud (st omandanud teise vormi, mis on ka loomulik.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
altraditional

avatar

Postituste arv : 163
Asukoht : Tln
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Esm Apr 13, 2009 11:12 am

Justnimelt, valitsebki kaks arusaama, traditional ja street, kui sedasi paksult liigitada. Loomulikult on street avatum ja osadele vastuvõetavam.
Mis ma tahan öelda, et liigitatagu uuema aja stiile kuidas tahes, vana ja traditional jääb ikkagi muutumatuks. Basic Hot Rod.

Kusjuures algsed rodid olid vägagi ühesugused, sest autosid mille hulgast valida oli vähe ja kõik teadsid milline fordi kere on kõige kergem ning et enne 55dat aastat oli flathead peaaegu ainuvõimalik mootor, sobivate alternatiivide puudumisel. Loomulikult oli erandeid, kuid seda need ongi, erandid.
Algselt ei olnud midagi väistatud. Lihtsalt ei olnud võimalust või otstarbekas muud moodi asju teha. Eesmärk oli ainult kiirus. Kui tänapäeval tehakse traditional rod siis see hakkab ikkagi välja nägema samasugune vana, sest lähtutakse omaaegsetest võimalustest ja mõttemudelitest, millest osa onfüüsikareeglitega tänapäeval ka ümber lükatud. Kuid pole hullu, selline teatav tagurlus ongi huvitav.

Mingid oma stiiliga asjad ei ole traditional. Las selle nime taga olla just sellised masinad, nagu nad kunagi olid. Ma ei väida et oma stiilis midagi halba oleks, kuid nad kalduvad rohkem streeti poolele.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Ri-Q



Postituste arv : 13
Registration date : 14/02/2009

PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   Esm Apr 13, 2009 1:44 pm

altraditional kirjutas:
Justnimelt, valitsebki kaks arusaama, traditional ja street, kui sedasi paksult liigitada. Loomulikult on street avatum ja osadele vastuvõetavam.
Mis ma tahan öelda, et liigitatagu uuema aja stiile kuidas tahes, vana ja traditional jääb ikkagi muutumatuks. Basic Hot Rod.

Kusjuures algsed rodid olid vägagi ühesugused, sest autosid mille hulgast valida oli vähe ja kõik teadsid milline fordi kere on kõige kergem ning et enne 55dat aastat oli flathead peaaegu ainuvõimalik mootor, sobivate alternatiivide puudumisel. Loomulikult oli erandeid, kuid seda need ongi, erandid.
Algselt ei olnud midagi väistatud. Lihtsalt ei olnud võimalust või otstarbekas muud moodi asju teha. Eesmärk oli ainult kiirus. Kui tänapäeval tehakse traditional rod siis see hakkab ikkagi välja nägema samasugune vana, sest lähtutakse omaaegsetest võimalustest ja mõttemudelitest, millest osa onfüüsikareeglitega tänapäeval ka ümber lükatud. Kuid pole hullu, selline teatav tagurlus ongi huvitav.

Mingid oma stiiliga asjad ei ole traditional. Las selle nime taga olla just sellised masinad, nagu nad kunagi olid. Ma ei väida et oma stiilis midagi halba oleks, kuid nad kalduvad rohkem streeti poolele.
Liigirikkuse all pidasingi silmas niisuguseid spetsiaalsemaid asjakesi nagu alloleval pildil. Selliseid katsetusi oli üpris palju ja need on ju samamoodi rodid ja eriti algse eesmärgi - kiiruse kesksed?

Fordi kasutati sellepärast, et vanu Forde (kõige lihtsamad autod turul üldse) oli tohutult üle jäänud ja keegi teine neid ei tahtnud ka. Vanadest Fordidest ei peetud juba siis lugu (Fordile kui odavale massiautole omane nähtus).
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Sponsored content




PostitaminePealkiri: Re: Hot rod vs street rod   

Tagasi üles Go down
 
Hot rod vs street rod
Vaata eelmist teemat Vaata järgmist teemat Tagasi üles 
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

Permissions in this forum:Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
 :: Hot Rod/ Rat Rod/ Custom-
Hüppa: