HomeHome  KKKKKK  OtsiOtsi  Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri  KasutajagrupidKasutajagrupid  RegistreeriRegistreeri  Logi sisseLogi sisse  

Share | 
 

 IZ 250cc rat-bobber

Vaata eelmist teemat Vaata järgmist teemat Go down 
Mine lehele : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AutorTeade
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: IZ 250cc rat-bobber   Teis Jan 27, 2009 9:47 am

Kuna enamuse oma teadlikust motohuvilise ajast olen nautinud "käed püsti!" ja "tagumik maha!" stiili, siis sellest ka minu plaani ajend.
Algmaterjaliks kasutan IZ raami, mootoriks 250cc hiinakas.
Rotiroobert (loe: mattmust all the way) saab see ratas olema sellepärast, et mina omanikuna pole kunagi eriti edev olnud, ei planeeri ka nüüd hakata.

Ja bobber peaks siia foorumisse vist sobima.


Eemaldatud kronsteinid ja nurgatugevdused:


Eemaldatud istekoht:


Muudetud raam:


Keevitatud raam, mootoriproov (vähe õhuke on, aga mis teha):


Originaalkinnitused oleksid isegi sobinud, aga mootor oleks liiga ette jäänud. Tuli uued teha:


Kuna ühesilindrilise mootori väljalase jääb esimese raamitoru taha, siis suuremad kinnitused annavad piisava kliirensi tuletoru paigaldamiseks:


Peale läheb vana minski tilgapaak:


Viimati muutis seda donn (Kolm Aug 26, 2009 10:39 am). Kokku muudetud 1 kord
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
SANDER
Admin
avatar

Postituste arv : 444
Age : 30
Asukoht : Tartu
motikas/auto : Harley, Volvo
Registration date : 09/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Teis Jan 27, 2009 10:41 am

nüüd on minukord käed püsti kiita cheers . Hea vaadata kuidas paar kuud tagasi rääkisid plaanist alles ja nüüd on asi juba reaalselt käsil. Kas kett hakkas sirgelt jooksma või pidid mootorit raami suhtes kummalegi poole nihutama?

_________________
old harley´s don´t die
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.estonianchopper.com
SAUL
Admin
avatar

Postituste arv : 747
Age : 30
Asukoht : Tartu
motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500
Registration date : 09/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Teis Jan 27, 2009 12:33 pm

Asi edeneb Twisted Evil Tõotab lahe bobber tulla Cool ...edu ja jaksu cyclops
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.estonianchopper.com
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Teis Jan 27, 2009 1:18 pm

SANDER kirjutas:
nüüd on minukord käed püsti kiita cheers . Hea vaadata kuidas paar kuud tagasi rääkisid plaanist alles ja nüüd on asi juba reaalselt käsil. Kas kett hakkas sirgelt jooksma või pidid mootorit raami suhtes kummalegi poole nihutama?

Nihutama peab kindlasti ja mingid vahejupid tegema, sest raami küljes olevad pisikesed kinnitustorud on lühemad, kui mootori kinnituskõrvad oma laiuselt.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
tamm

avatar

Postituste arv : 179
Age : 36
Asukoht : Tartu
motikas/auto : H-D XLH1200 ´92
Registration date : 19/11/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Teis Jan 27, 2009 2:51 pm

rõõm näha IZ baasil projekte. Tundub päris põnev asi tulevat ja nagu ma aru saan siis tuleb softtail. Või ma eksin?

Jõudu ehitamisel!!! cheer
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.chopcult.com
agent007

avatar

Postituste arv : 472
Age : 28
Asukoht : Tartumaa/Tartu
motikas/auto : Jeep WJ
Opel Astra
Kawa VN700
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Teis Jan 27, 2009 4:11 pm

Väga teretulnud aparaat. Respect, et keegi nõukogude toodangust miskit teha üritab!!

Ootan huviga edasist progressi! Ja EDU! Cool
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Urukoer

avatar

Postituste arv : 29
Age : 47
Asukoht : Tallinn-Harjumaa
motikas/auto : Honda Supermagna 87
Registration date : 23/12/2008

PostitaminePealkiri: IZ Jupiter 250cc rat-bobber   Teis Jan 27, 2009 8:52 pm

Oleksin mõningatest juppidest huvitatud kui hakkavad üle jääma.Omal kah pooleli hetkel üks IZ taastamise projekt ja kaupleks hää meelega oma eksemplarile paagi ja karburaatori katted,mis puudu bounce
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.koduaken.ee
Primo

avatar

Postituste arv : 234
Age : 27
Asukoht : Tallinn/Kuusalu/Loksa
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Teis Jan 27, 2009 9:15 pm

karpa kilbid olemas,kui huvi siis PS.Mis aparaadi oma see mootor enne oli?Mingi hiina "krossikas"? afro
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Kolm Jan 28, 2009 8:39 am

Primo kirjutas:
Mis aparaadi oma see mootor enne oli?Mingi hiina "krossikas"?

Lifan Quad'i oma.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Reede Jan 30, 2009 9:06 pm

Täna sai mõne muu koduse tegevuse kõrvalt jälle nokitsetud.

Siin on näha lahatud kiige, eesmärgiga seda pikendada ja selle tulemusena
tagumist ratast tahapoole viia, et allalastud istekohal tagaratas kanni vahele ei põrutaks:


Ja pooleliolevad mootori tagumised kinnitused (eriti kihvt oli mootori kuju
imiteerida - ainult edasi-tagasi jooksmine käia ja mootori vahel),
vasakpoolne on "vabakäe" sünnitis, jääb ketikatte taha; parempoolne jääb nähtavale ja
peaks enam-vähem mootori kontuuri imiteerima:
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
SAUL
Admin
avatar

Postituste arv : 747
Age : 30
Asukoht : Tartu
motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500
Registration date : 09/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Püh Veeb 01, 2009 1:36 pm

Selline küs tekkis vaadates pilte, et kuidas sa plaanid tagumised amordi kohad teha , kas jäävad sellise kohepeale kus praegu ja kas see originaal tagaporika kinnitus jääb samaks või modid veel miskit? bounce
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.estonianchopper.com
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Püh Veeb 01, 2009 4:27 pm

SAUL kirjutas:
Selline küs tekkis vaadates pilte, et kuidas sa plaanid tagumised amordi kohad teha , kas jäävad sellise kohepeale kus praegu ja kas see originaal tagaporika kinnitus jääb samaks või modid veel miskit? bounce

Amordikohad jäävad samaks; tagakiige läheb pikemaks - selle tulemusena muutub amortide nurk ja ka porikakinnitused tuleb uued teha, sest tagaporikas (selleks kasutan vana esimest porilauda) jääb kiige külge.

Paar pilti ka tänastest tegemistest:

Eemaldasin (mulle juba tehti märkus, et ma ainult näitan, kuidas ma olen asju lõikunud, samas jääb millegi "valmistamine" tahaplaanile, aga eks ma jõuan veel Cool ) paagi küljekummide kinnitusplekid ja kõrvad. Pidin päris pinevalt jälgima, et pidavast paagist pidamatut paaki ei saaks:


Proovisin, kuidas paak võiks raamile istuda (natuke punni jääb, aga olen näinud teisigi bobbereid, millel paak nii imelikult küljes; samas antud asend pole lõplik):


Valmistasin istmealused raamitugevdused:

1) Esiteks tegin mingi kääbus-proovi-nurga, mis ei kõlba kuskile:


2) Siis sain valmis nurgad, mis võiksid amortide poolt avaldatava jõu mõjule kenasti vastu pidada:



Järgmised pildid tulevad kunagi nädala pärast, selleks ajaks olen ehk kätte saanud tagakiige ja lenksu jaoks vajamineva materjali.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Esm Veeb 02, 2009 6:52 pm

Haah, valetasin. Juhtus nii, et lasin täna teatud asutusest jalga (tegemist ei ole hullariga happy ) ja sain kodus väheke jälle tsikli kallal nikerdada ning paar pilti teha.

Üritasin oma olematu keevitusoskusega midagi peale hakata ja sai isegi asja (lõpuks ka valmistasin midagi... reaalselt):


Ja et te ei arvaks, et ma kiige selliseks jätangi, selgitan näitlikult, mis ma kiigega edasi teen (ehk siis lõhki lõigatud pooltorud lähevad nendele "kõhnukestele" veel keevisega selga ja peaks vist tugev asi saama küll; kohalik rauapood ei omanud sellist materjali, nagu vaja oleks olnud, tuli kombineerida):


Umbes (kõik asjad selle tsikli juures on suhteliselt umbes ja tunde järgi tehtud (miiunurk on out), aga üllatavalt täpselt välja kukkunud) nii ma kiiget raamil ette kujutasingi, tagaratas jääb kenasti selja taha ning amordid kaldu:


Kuna elektroodid lõppesid otsa ja väljas läks pimedaks, siis ülejäänu ajast veetsin vana lõikeketast maksimaalselt ära kasutades ning paagile uusi kinnituskõrvu valmistades:



Rääkides keevitamisest... Kes arvab, et teab sellest kõike, löögu lahti see 400 leheküljeline raamat, alati on midagi uut avastada ja seda juba puht tehnoloogilisest küljest Very Happy :
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Teis Veeb 03, 2009 4:38 pm

Tänane progress: üritasin nii hästi/halvasti kui oskasin kiige jätkukohad vähe jämedamaks kasvatada.

Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
SAUL
Admin
avatar

Postituste arv : 747
Age : 30
Asukoht : Tartu
motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500
Registration date : 09/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Teis Veeb 03, 2009 5:19 pm

hästi edeneb...rääkides sellest keevitaja käsiraamatust siis mul ka selline riiulipeal vedeleb. Ükskord üritasin ka lugema hakata, aga marukeeruliseks kiskus Laughing
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.estonianchopper.com
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Nelj Veeb 05, 2009 6:54 pm

Täna

keevitasin need õnnetud nurgad raami külge:


meisterdasin tagumistele kinnitustele aluse:


ajasin hammakad joonele:


ja lõpuks sain enam-vähem tagant kinni:


Esialgsel hinnangul jäid ka hammasrattad paika. Õnneks.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
SAUL
Admin
avatar

Postituste arv : 747
Age : 30
Asukoht : Tartu
motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500
Registration date : 09/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Nelj Veeb 05, 2009 7:25 pm

Tundub, et sa oled garaazi kolinud Very Happy arvestades kui hästi sul asi edasi liigub. Aga see mootor on istub sinna küll päris ilusti... mis su omal kõrgus tuleb muidu? Cool
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.estonianchopper.com
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Nelj Veeb 05, 2009 8:19 pm

SAUL kirjutas:
Tundub, et sa oled garaazi kolinud Very Happy arvestades kui hästi sul asi edasi liigub. Aga see mootor on istub sinna küll päris ilusti... mis su omal kõrgus tuleb muidu? Cool

Tegelikult ma teen lihtsalt poppi.
Kõrgus läheb tagant pikendatud kiige tõttu mõnevõrra madalamaks, aga mitte rohkem. Seda saab veel pärast muuta, kui asi väljanägemiselt kole jääb. Aga eks sellest rattast mingine bobber-millega-saab-ka-üle-mutihunniku-sõita tuleb. Laughing
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Reede Veeb 06, 2009 1:14 pm

Mingi haigus hakkab vist kallale tulema - täna viskas ühel hetkel see nokitsemine väheke siibrisse.

Aga enne seda sain valmis speisserid (spacers? nimetatakse nii vist):


Ja esimestele kinnitustele kasvatasin otsa pikendused, et mootor kenasti kinni oleks:
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Nelj Veeb 12, 2009 5:30 pm

Täna leiutasin viisi, kuidas ruumis sees keevitada (selles osas olid abiks juba olemasolevad pikad kaablid, mis ulatusid täpselt aknast sisse rabbit ).

Esmalt keevitasin tagasi amortide kinnitamiseks vajaminevad poolaasad:

Seda oli siis vaja selleks, et mootoril on veohammasratas vasakul erinevalt IZi origaalasetusest ning kiige sai ümberpööratud.

Järgmisena "raiusin" maha ahtriosast need koledalt pikad torud ja keevitasin jäigestamiseks asemele plaadid:


Ja siis meisterdasin endale uue handlebar'i, lukustades lenksukinnitused igaveseks selle külge:
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Reede Veeb 13, 2009 3:44 pm

Täna rsk jätsin sõrme kiige ja velje vahele, kui teiselt IZilt katsetamise mõttes korralikud rattad alt kruvisin. Mõtlesin, et viskan raamile vidinad külge, et näha, mis kuidas asetseb ja kas olen asjaga rahul. Pilt vähe moonutab mõnda asja ja lenksu on väga vähe näha. Rohkemas valguses saaks telefoniga kõvasti paremaid pilte.

Edasi saan jalatugede, külgjala, käiguvahetus- ja pidurihoovastiku ning elektroonikakarbi peale mõtlema hakata. Loodan, et jõuan õige varsti ka tegudeni.


Tagumine ots on pakkude peal ja ratas veel õhus, muidu langeb veel mõne cm võrra.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Püh Veeb 15, 2009 9:20 pm

Täna mõtlesin rohkem, kui tegin. Tulem oli ka sellevõrra väiksem. Aga üht-teist sain valmis,
sealhulgas jalatugede toru, milleks lõikasin vanadelt tugedelt kummikinnituseks mõeldud
pulgad maha ja keevitasin uuele torule lihtsalt otsa; astmeliselt tegin asja sellepärast, et hiljem
saaksin käiguvahetus- ja pidurihoova sellesama toru külge nikerdada.


Vasak kumm on puudu; näha on ka rõngad, mille külge tulevad hoovad ja nende kõrval speisserid.

Maad vast kündma ei hakka. Raami kõrgus tuleb rattal piisav, et sellist asja vältida.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
SID

avatar

Postituste arv : 114
Age : 33
Asukoht : Tartu
motikas/auto : rusty ural, firebird/GMC Sierra 3500, ´72 HD Sportster, VAZ 21011
Registration date : 26/11/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Püh Veeb 15, 2009 11:02 pm

kas Sa kasutad tagarattana sellist originaal Izi 18 tollist rattast koos selle sama keti hammasrattaga ning suure alumiinium kopsikuga.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Püh Veeb 15, 2009 11:17 pm

SID kirjutas:
kas Sa kasutad tagarattana sellist originaal Izi 18 tollist rattast koos selle sama keti hammasrattaga ning suure alumiinium kopsikuga.
Tagarattaks jätan jah IZi originaal 18" velje, vähe laiem rehv läheb ainult peale. Tagumise hammasratta aretan sinna olemasolevale võllile uue, mille samm ja paksus sobivad mootori veohammasrattaga. Kogu see asi tuleb sinnasamasse vanasse (minu arust ta nii väga suur ei olegi) alumiiniumkopsiku sisse. Kopsikult on plaanis need ketisuka kinnitamiseks mõeldud moodustised maha lõigata eesmärgiga ümaramat üldmuljet jätta. Neid sukki pole nagunii võimalust enam kasutada.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   Esm Veeb 16, 2009 7:53 pm

Tänane päev oli minu jaoks samasugune nagu eilnegi - sai nagu midagi, aga ei saanud ka.

Keevitasin kokku mingisugused hoovad:


Ja ühendasin käiguvahetuseks mõeldud hoova käiguvahetusvõlliga:
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
Sponsored content




PostitaminePealkiri: Re: IZ 250cc rat-bobber   

Tagasi üles Go down
 
IZ 250cc rat-bobber
Vaata eelmist teemat Vaata järgmist teemat Tagasi üles 
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 6Mine lehele : 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
 :: Liikmete tsiklid ja projektid-
Hüppa: