HomeHome  KKKKKK  OtsiOtsi  Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri  KasutajagrupidKasutajagrupid  RegistreeriRegistreeri  Logi sisseLogi sisse  

Share | 
 

 RSF: Model A

Vaata eelmist teemat Vaata järgmist teemat Go down 
AutorTeade
altraditional

avatar

Postituste arv : 163
Asukoht : Tln
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: RSF: Model A   Reede Jan 30, 2015 10:39 pm

Teen viimaks ka teema enda masinast, Eestist hangitud materjalist, Eestis ülesehitatud ja Eestis numbrid külge saanud Rodist.




Asi sai alguse 7 aastat tagasi, kui õnnestus ära tuua selline metsaleid, maasse vajunud ja võssakasvanud. Siin juba võsa eemaldatud:


Samal sügisel sattusin pakkumise peale, kus oli taolise asja raamist ja esisillast traktor tehtud. Ostsin muidugi ära ja sellega seoses oli otsustatud et tuleb ikka pikaaegne unistus teoks teha, rod ehitada. Järgnevad kaks aastat ehitasin veel eelmist suuremat projekti, '63 Merc'i. Samaaegselt otsisin kõikjalt rodiprojektile sobivaid juppe. Ega neid originaale eriti juurde ei leidnudki, pigem midagi sarnast, et millest oleks ümber teha, sobitada.
Kuskil kümnendivahetuse paiku alustasin aktiivset tööd. Juhtusin järgneval suvel veel töötu ka olema, nii et aega oli kõvasti käes, elasin palju garaazis ja asi edenes. Seepärast on ka kasutatud mõnel pool odavaid lahendusi, romulatükke jms. Sest raha ja aeg kipuvad olema pöördvõrdelised nähtused.



Lõikasin kabiinilt läbimäda välja, 'riputasin' ilma alumise osata jäänud kabiini õigele kõrgusele ning sisuliselt täitsin uue põrandaraami ja kabiini vahelise osa uuesti plekiga.  


Kõige raskemini hangitavad kereosad olid poritiivad ja uksed. Need tuli ise teha.






Uksed on nullist tehtud, esiporitiivad on gaz69 omadest ümber lõigatud.

Minu idee oli masin registreerida nö. avalduse alusel. Nagu vast olete kuulnud, kuidas keegi kirjutab oma varesejalgadega teksti kuidas vanaema juurest sai/ostis Minski või IZi, kinnitab et see pole varastatud või midagi, ja saab arvele. Mõtlesin et masin on masin, mis seal ikka et erinevalt nendest pretsedentidest mu omal 4 ratast all on. Seega võtsin suuna et tulemus võimalikult palju originaali meenutaks. Küll pärast regamist jõuab edasi vaadata. Mootoriks sai seepärast flathead, ajastutruu küll, aga 4-potine. Kasutasin mis saadaval oli, minu visioon ei olnud pensionipõlveni juppe taga ajada. Originaalsust ega musta numbrit taga ei ajanud, olen ARKis varemgi uunikumivanuses tehnikaga käinud ja kõik teavad et kümnete aastate jooksul võib igasuguseid remonte masinatel ette tulla, kus ka mitteoriginaalsed tükid külge satuvad.

Kesksuveks olid asjad juba niikaugel, et kannatas mõnesajameetriseid tiire sõita. Mõni ehk mäletab ka ABCSi:  


Mainin et olen halb pildistaja, seepärast on ka fotod kaootilised, harvad ja kehva kvaliteediga. Edasi nagu polegi eriti pilte.

Seejärel sai ninaplekid ja poritiivad ehitatud, armatuurlaud + tuled külge. See tähendas igasuguse peenikese pudi kinnitamiseks kronsteinide tegemist jms, mis on üsna aeganõudev protsess. Lisaks kõige värvimine. Käisin siis avalduse alusel registreerimas. Lühidalt, angaaris saadeti kuhu vaja, aga mitte kontorisse rohelist paberit saama. Küsiti veel, et kas külmkapile panen ka rattad alla ja lähen sellega nende juurde. Ametlikuks registreerimisest keeldumise põhjuseks: Mittetuvastatav sõiduk. Mille alusel ma väidan et see on Ford 30ndate aastate algusest? Tõestagu ma, misasi see on. Viited piltidele internetis jms. ei huvitanud.
Seepeale kontakteerusin vanatehnika-inimestega, tehnilise poole spetsialistiga, et kas nemad võiks selle kohta hea sõna kosta, öelda et tegemist on küll masinaga, olgugi et originaalsusprotsent madal. Aga ei, peaga vastu seina sealgi. Juba paari foto pealt öeldi ära, et see ei saa Ford olla, kaugelt on näha. Sest Fordil on näiteks esi ja tagaratas ühesuurune! tõepoolest, minu masinal ei olnud. Ratas on küll kergesti vahetatav, aga suhtumine oli arusaadav ja ei old mingit isu nendega edasi tegeleda. Võtsin aja maha, tegelesin hoopis teiste masinatega. Igapäevaautod hakkasid kätte ära koolema, kui vahepeal kaks aastat Rodi-maratonil olin.

Peas süvenes mõte, et järelikult tuleb registreerida omavalmistatuna. Mis ennekõike tähendas turvanõuete ja tulede viimist tänapäevasele tasemele. Maakeeli, kujutlege 90.date alguse masinaid, kõik mis oli siis, on nõutud ka praegu iseehitatud masinal. Näiteks udutuli, turvavööd, deformeeruv teleskoobiga roolisammas, klaasile vee pritsimine jne. Kommenteerin neid nõuded kunagi eraldi.

Kutsusin Rodi vaatama ühe ARKist sõltumatu eksperdi, samas kelle sõna ARK kuulab. Selliseid mehi on Eestis 10, ARKi lehel nimed ja kontaktid väljas. Temaga oli hea suhelda, vihjas et asi ei ole lootusetu ja aitas mõelda kuidas masin viia nõuetele vastavasse seisu. Sellega seoses küll haardkoor-vintage stiil kannatas, aga ma eelistan iga kell sõitvat ja tänavalegaalset masinat huippuheale muuseumieksponaadile.
Omavalmistatul on näiteks mootorivalik vaba, pane millisesse keresse milline mootor tahes. Seda võimalust ei saanud kasutamata jätta, ning läkski värskeltvalminud ja praktiliselt mittesõitnud masina ümberehitamiseks. Ennekõike siis tehnika ja tagasillavahetus (Mopari 360cid+TF727) ning turvanõuete täitmine. Sellega sisustasin viimase pooleteistaasta vaba aja. Kui oleksin teadnud, et läheb sedasi registreerimiseks, oleksin kohe algul nii mõndagi teistmoodi teinud, säästnud end hilisemast ümbertegemisest.
Möödunud Augustis tegi ekspert sellele umbes 2h kestnud ülevaatuse, kus pildistas üles ka paljud olulised sõlmed. Eelnevalt olin kirjutanud talle, millistest osadest ehitasin ja põhjendasin komponentide valikut. Sellest kirjutas ta kokku 6 lk raportit ARKi jaoks. Peale paarinädalast menetlemist kutsus ARKipoolne kontaktisik angaari ülevaatusele, kus vanad olid sama nõutud kui eelmisel korral. Hakkasid juba hoogu minema, aga kui sain eksperdi raporti ja nende bosside poolt antud aktsepti nina alla, siis neil oli millele toetuda. Sama lõuapoolik lasi nüüdseks juba V8ga 'külmkapile' raaminumbri peale ja asjad sujusid.


V8-proovisõit. Tulede, porikate ja muude pisiasjade poolest ebakomplektne, aga muidu suht valmis.

(Esimese ja viimase, st. ilusate piltide eest tänu Beritile.)


Viimati muutis seda altraditional (Esm Sept 25, 2017 2:00 pm). Kokku muudetud 3 korda
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Hamsun



Postituste arv : 35
Age : 49
Asukoht : Tallinn, Sitsiküla
motikas/auto : Toyota Celica-1990, Sherco 290-2003, Yamaha Virago 750-1995
Registration date : 25/10/2014

PostitaminePealkiri: Re: RSF: Model A   Laup Jan 31, 2015 7:02 pm

Väga tubli ja austustvääriv ettevõtmine!!!! cheers
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
donn

avatar

Postituste arv : 366
Asukoht : on my murdercycle
motikas/auto : Honda Transalp XL600V
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: RSF: Model A   Püh Veeb 01, 2015 12:02 am

Shocked Tüüp, sa oled oma aega ikka kenasti sisustanud! Pikka musta asfalti selle nelja mitte ühesuuruse ratta alla ja palju uudistavaid pilke! Wink
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://youshouldbuildit.blogspot.com/p/blueprints.html
poison

avatar

Postituste arv : 280
Age : 58
Asukoht : Rapla, Eesti
motikas/auto : vt750 hardtail
Registration date : 06/11/2008

PostitaminePealkiri: Re: RSF: Model A   Püh Veeb 01, 2015 2:33 pm

respekt!
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
SAUL
Admin
avatar

Postituste arv : 748
Age : 30
Asukoht : Tartu
motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500
Registration date : 09/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: RSF: Model A   Nelj Veeb 05, 2015 5:44 pm

Väga kõva töö on tõesti tehtud, lahe näha, et esimene eestimaine rodi projekt kh siin lõpuks maha pandud. Olen kuskilt pildipealt kergelt seda masinat tegelt näinud kh...aga väga vinge lugeda, et on täitsa võimalik isetehtud masinat ka arvele saada- väga motiveeriv Cool
Kas see traktori baasil tehtud aparaat, mis sa soetasid oli võrumaalt varstu kandist pärit??
Igaljuhul edu!
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.estonianchopper.com
altraditional

avatar

Postituste arv : 163
Asukoht : Tln
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: RSF: Model A   Reede Veeb 06, 2015 10:23 am

Tänud kõigile! Lumehooaja möödudes plaanin masinaga ikka ringi kolistada, siis saate oma silmaga ka näha.
Raamidoonor oli Järvamaalt. Aga kuna nõuka ajal oli koduste traktorite ehitamine üsna levinud, siis on neid mitmel pool tehtud.

Hetkel olen ma pigem arvamusel, et meie oludes Rodi ehitamisel ei ole tähtis kui palju õnnestub haruldasi vanu juppe leida, vaid pigem et millistest levinud ja kättesaadavatest osadest keegi hea auto ehitatud saab. Usun et kui jõuan järgmise suurema projektini, siis sinna ehk nii vanu komponente ei planeerikski.
See vajab kõigepealt pealehakkamist ja hiljem lihtsalt tööd ja tegemist kuni asi valmib. Ilma pooleli jätmata.

Kui kellelgi on kah midagi taolist käsil või plaanimisjärgus, siis võin täpsemat infot ka jagada, nõu anda. Kas siis foorumis või privas.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
SAUL
Admin
avatar

Postituste arv : 748
Age : 30
Asukoht : Tartu
motikas/auto : 90 Harley Sportster, 78 Yamaha XT500
Registration date : 09/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: RSF: Model A   Reede Veeb 06, 2015 11:14 am

Küsisin seepärast, et aastaid tagasi kuskilt interneti avarustes leidsin infot ühest sarnastest detailidest ehitatud traktori laadsest moodustisest võrumaal. Sai isegi hakatud jälgi ajama aga kuskilmaal jäi pooleli see otsing.
Mu arvamus on ka, et tulebki teha meil siin kättesaadavatest vidinatest masin...ega need ameerika rodid on ju samuti kohalikust olemasolevast toormaterjalist tehtud pillid... Tihtipeale tulevad toormaterjali-vaegusest tingitud improvisatsioonid märksa stiilsemad välja, kui bolt-on kataloogi kraamist kokku ehitatud asjad.
Hetkel veel idee-tasandil on endal üks M401 kere baasil rat-rod. Kere sai juba ka aastaid tagasi krooni ajal toodud aga asi on preagusel hetkel laagerdumise tasandil Cool
Kas arvele said ilma kapoti ja esi-porikateta?
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili http://www.estonianchopper.com
altraditional

avatar

Postituste arv : 163
Asukoht : Tln
Registration date : 26/10/2008

PostitaminePealkiri: Re: RSF: Model A   Reede Veeb 06, 2015 12:37 pm

Iseehitatu arvele saamiseks on nõutud kaetud rattad, kapott ja veel muudki kere kohta. Ennekõike et kellelegi ohtlik ei oleks.
Tagasi üles Go down
Vaata kasutaja profiili
Sponsored content




PostitaminePealkiri: Re: RSF: Model A   

Tagasi üles Go down
 
RSF: Model A
Vaata eelmist teemat Vaata järgmist teemat Tagasi üles 
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

Permissions in this forum:Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
 :: Hot Rod/ Rat Rod/ Custom-
Hüppa: